onsdag 12. august 2009

Den morsomme mannen på IKEA

Filippa hadde vært i lekerommet på IKEA mens jeg handlet. Det var veldig stas og hun ville absolutt ikke være med meg hjem igjen. Etter å ha prøvd å kommunisere med henne gjennom glassveggene, spør jeg IKEA-mannen om hjelp.

Jeg: Kan du si ifra til datteren min at vi skal handle i den butikken med små handlevogner? Det pleier hun å ha lyst til.
Mannen (roper til Filippa): Nå må du komme! Mamma'n din sier at du skal få sjokolade!
Jeg (ser forundret på ham): Hva?
Mannen (fornøyd): Det funker hver gang! De kommer alltid når jeg sier at de skal få sjokolade!
Filippa (i superhumør): Jeg kommer, mamma! Skal jeg få sjokolade nå?
Jeg (overhører Filippa og henvender meg til mannen): Har du tenkt på hva som skjer når vi går ut herfra og hun skjønner at jeg ikke har sjokolade?
Mannen (like blid): Nei, det er jo ikke mitt problem!

Fint.

Ingen kommentarer: